WEB DESIGN – Professional Identity projected on the Internet

Când vorbim despre web design, discutăm despre proiectarea unei identități pe Internet. Este o modalitate inedită de a îți face cunoscut renumele în casele clienților, ale concurenților și de a transmite informații despre brandul tău.

Dar și despre cultura firmei tale, despre mesajul pe care îl transmiți și despre piață căreia i te adresezi.

web design

Cum intervine web designul în captarea cotei de piață a unei compani?

Tehnologia evoluează în permanentă, iar companiile încearcă să țină pasul și să vină în întâmpinarea

clienților, cu produse și servicii adaptate nevoilor în permanentă schimbare. Indiferent de calitatea prestațiilor oferite, companiile lupta pentru a-și face brandul sonor și pentru a-și face „vocea cunoscută”.

Web designul vine în întâmpinarea acestei nevoi, ajutând companiile să își facă cunoscut logo-ul, imaginea și paleta de prestații oferite prin elemente de concepție, de design, de grafică, de optimizare, de SEO.

Este însă vorba de mult mai mult decât atât, pentru că tehnicile de web design le permit societăților să capete formă și culoare, prin utilizarea de interfețe „user friendly” și le ajută să își orienteze eforturile pentru a identifica nevoile tot mai complexe ale societății în care trăim și pentru a răspunde acestora în cel mai profesional mod.

Ce înțelegem prin web design?

Web designul constă în realizarea de siteuri web, de la faza de concepție (structura, interfață, wallpaper…) și până la finalizarea programării și a definirii stilului siteului (conținut, imagini, fișiere, text…).

Dacă la momentul inventării designului web (1991 – de către Tim Berners Lee) la baza a fost folosit limbajul HTML (cu formatări limitate, cu înserare de linkuri pentru crearea de legături între pagini) și totul reprezenta mai mult „programare web”, însă acum orientarea este mai mult care grafică, dinamism, animarea ușerului, conținut (SEO – Search Engine Optimization) și limbajele de programare care îndeplinesc aceste caracteristici au fost diversificate (spre exemplu: Adobe Flash).

Ideea de baza a rămas însă aceași, și anume siteurile (afișate în browser) să fie ușor de înțeles de către utilizator, indiferent de nivelul de cunoștințe în domeniul tehnic (informatică…).

Realizarea și actualizarea de siteuri web

Că în orice rețeta de succes, decizia de a face un site web presupune 3 ingrediente de succes:

  • Cumpărarea domeniului web,
  • Achiziționarea a hostingului („găzduirea”)
  • Și gestionarea părții de web design (de creare a site-ului propriu-zis).

În prima faza, este efectuată o analiză preliminară, în cadrul căreia sunt concretizate ideile și sunt schițate principalele idei (structura siteului, stilul)

Apoi, este scris codul, utilizând diversele limbaje de programare HTML, Javascript, CSS etc.

Este efectuată grafica (exemplu, cu: Adobe Photoshop, Corel PhotoPaint) este testat siteul.

Pentru generarea unui prim-schelet al siteului (denumit mock-up”), codul HTML este scris, de obicei, într-un program de editare text. De exexmplu cum ar fi Notepad sau într-un editor HTML, în general de tip WYSIWYG, cum ar fi Dreamweaver, iar în cazul unui site complex, partea de mock-up este inclusă în etapă de programare avansată (limbaje de tip server-side: PHP, ASP sau de tip client-side) sau presupune utilizarea de baze de date.

În urmă testelor, sunt corectate părțile care nu corespund și este publicat siteul pe Internet sau pe Intranet.

Intervenția web designerului nu se sfârșește aici, urmând că el să facă partea de maintenanta (modificări ulterioare, relansare pe Internet, adaptarea interfatei, modificări conținut/ imagini, implementarea de CMS – Content System Managementgestionarea părții de administrare a siteului, pluggins, asigurarea vitezei de încărcare a paginilor, partea de SEO și de indexare, statistici….).

Tendințe actuale în Web Design

Prin Web design îți conturezi o identitate, pe care însă trebuie să o menții prin a adopta tendințele actuale. Doar astfel poate fi menținută o poziție pe piață și ecoul mesajului transmis nu își va pierde forță.

Web designul înseamnă inovație, trend, dinamism, experiment. De asemenea, pentru motoarele de căutare, înseamnă capacitaea de adaptabilitate și update continuu la o mai bună versiune.

Tendințele actuale în Web design sunt orientate, în special către:
  • Mobile Orientation and responsive design: pentru utilizarea de algoritmi (Official Mobile-First Indexing) care permit adaptarea conținutului web la dimensiunile ecranului unui mobil și câștigarea unei poziționării (ranking) mai bune în Google, în acest sens, multe afaceri online se dezvoltă pe platforma eCommerce Gomag, orientată către optimizare și un design responsive.
  • Utilizarea de imagini „originale” și renunțarea la imaginile „clișeu”: această tendința înseamnă o mai mare implicare. Dar și un volum mai mare de muncă, însă rezultatele oferite de utilizarea unor imagini proprii, orginale creează senzația de apropiere și de originalitate. Clienții, respectiv utilizatorii, se identifica cu un brand și sunt fidelizați prin acest tip de acțiune. De asemenea, la nivel de video, materialele de tip fimulet, animațiile și gif-urile atrag utilizatorii. Atenția este în mod normal distrasă de textele foarte lungi și de cantitatea mare de informație.
  • Coloristică și fonturile: în funcție de publicul căruia i se adresează, această tendința poate capta interesul prin vibrația culorilor, prin faptul că încânta vizual și poate transmite un mesaj fără a fi nevoie să se insiste mult pe un anumit subiect. Culorile sunt folosite în limbajul non verbal și inspiră cititorul.
  • Designul minimalist: prin concentrarea pe conținut (în defavoarea imaginilor), timpul de încărcare a paginilor reprezintă un câștig.
  • Accept pe experiența userului: Este un punct esențial în domeniul web design, pentru că firmele își asigura subzistență și succesul prin captarea interesului utilizatorului. Un site simplu, rapid, interactiv și cu un conținut valoros oferă o experiență intersantă și constructivă. [1]

Concluzionand, putem spune doar… GO WEB DESIGN! Contactează-ne!

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *