SEO – Trăim în era vitezei și a Internetului. Mijloacele de promovare au evoluat incredibil de mult, iar cine știe să se folosească de avantajele oferite de acestea, a găsit cheia succesului. Interesul în a se face cunoscut în mediul online constă în utilizarea diverselor tehnici de urcare a unui site în primele poziții de căutare. Sună interesant, însă ce presupune?

Este vorba, pe scurt, Search Engine Optimization. Mai precis, de utilizarea de cuvinte cheie și a unor expresii relevante care să descrie afacerea respectivă și care să îi urce siteul web în căutări.

SEO

SEO a apărut undeva prin anii `90 când primele motoare de căutare catalogau rețeaua Web timpurie. Inițial webmasterii adăugau pagină sau URL, la diversele motoare de căutare care trimiteau un „spider”. Acesta se „țărâie” (crawl) prin website și extrage legături către alte pagini și returnezează informațiile de pe o pagină pentru a fi indexate.

SEO este o categorie a marketingului online SEM și are scopul de a aduge siteul web mai mulți vizitatori,  și de ce nu, mai multe vânzări. Prin Search Engine Optimization, înțelegerea conținutului unui site devine mai ușoară, costurile cu promovarea online sunt reduse, oamenii găsesc mai repede și mai ușor informațiile necesare, iar firmele reușesc să se plaseze mai bine în raport cu concurența.

Cum se poate face SEO?

Pentru o bună indexare în motoarele de căutare, pentru Search Engine Optimization există două direcțîi importante: On-Page și Off-Page. Prima direcție se axează pe un SEO Friendly și are că și scop captarea intersului vizitatorilor și a-i face să petreacă mai mult pe pagină respectivă, prin conținutul original și updatat frecvent și prin difuzarea pe rețele sociale.

Spre deosebire de On-Page SEO, Off-Page SEO presupune activități (AdWords, Bing Ads, rețele sociale, discuții pe forumuri, urcarea de filmulețe relevante și descriptive pe diversesite-uri) pentru indexarea în motoarele de căutare și are că scop obținerea unui trafic considerabil de tip organic.

Search Engine Optimization descrie calitățile web-designului. Pentru captarea unei audiențe ridicate, este important conținutul de calitate și cu orginalitate. Site-ul trebuie să fie searc engine friendly, iar paginile, meniurile, articolele de blog trebuie să stârnească interesul internauților. Fiecare pagină trebuie să aibă tagurile principale de Search Engine Optimization, precum titlul, descriere și cuvinte cheie. Motoarele de căutare folosesc linkuri cheie, iar Google se folosește de acestea pentru indexarea paginilor. A avea linkuri către fiecare pagină înseamnă a facilita indexarea acestora.

SEO organic și SEO platibil

Search Engine Optimization Organic desemnează calitatea conținutului web și presupune o muncă considerabilă atât în stabilirea acestuia, cât și în construirea de „link building”, cât și în promovarea prin diversele canale fără cost (reetele sociale, bloguri, youtube) în ideea sporirii vizibilitățîi web și a captării audienței. Nu este ușor, dar câștigarea unei părți din piață fără cost și doar prin metode organice, descrie calitatea webdesignului și a tehnciilor de SEO folosite.

Pentru o mai mare sustenabilitate și pentru a câștiga timp, aceste tehncii de Search Engine Optimization Organic sunt adeseori alternate cu cele de Search Engine Optimization Platibil (exemple: Pay Per Click – visibilitatea Google poate fi cumpărată și prin plata de clickuri, vizibilitatea siteului în motoarele de căutare crește), însă optimizarea SEO este atât de importantă încât trebuie să constituie prima prioritate a fiecărei campanii de marketing, pentru că ajută la notorietatea firmei și îi poate aduce câștiguri considerabile, un număr sporit de vizitatori și, prin urmare, de clienți.

Ce presupune procesul de optimizare?

Procesul de optimizare SEO este stintiific pe de o parte, și artistic pe de altă parte. Acesta a evoluat foarte rapid și cuprinde acum cam tot ce înseamnă marketing online (traffic management), marketing către e-mail, motoare de căutare, optimizare prin rețele sociale, prin aplicații mobile etc. Procesul este cuantificat prin verificare Pagerank, verificare HTTP code și prin contor de distribuiri sociale.

Servicii SEO

SEO este un univers vast, însă vom încerca să rezumăm principalele servicii menite să asigure o optimizare fiabilă:

  • Optimizare site
  • Consultanță SEO
  • Promovare site
  • Audit SEO
  • Analiză cuvinte cheie [1]
Motoare de căutare SEO:

Auzim foarte frecvent Google (70% din totalul căutărilor). Și, DA – este un gigant și ne poate face auziți.

Însă nu este singurul și este important să cunoaștem și alte alternative, cum ar fi:

  • Bing (lansat în 2009 de Microsoft)
  • Yahoo (serviciu de mail gratuit, care reporezinta 7% din piață)
  • Baidu (lansat pe 1 ianuarie 2000 și este un motor foarte căutat în China)
  • Yandex (lansat în 1997 și este principalul motor de căutare în Rusia, Ucraina, Kazahsthan, Belarus, Turcia)

Motoarele crawleaza (scanează) websiteurile, întocmesc o baza de date relevanță și generează răspunsuri relevante pentru utilizatori. Contactează-ne!

So… LET`S DO SEO! Cunoscându-i și apreciindu-i importanța, ne susținem evoluția și expansiunea în mediul online.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *